דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טכנולוגיית למידה - לפני שנותנים ריטלין בבקשה... 

מאת    [ 19/04/2010 ]

מילים במאמר: 681   [ נצפה 3260 פעמים ]

 

טכנולוגיית למידה - לפני שמחלקים תרופות בבקשה...

 

יש מה שנקרא טכנולוגיית למידה, היא אינה טריקים לעבור מבחנים או לקרוא מהר וכ'. היא דרך שנותנת לתלמיד את הכלים שעוזרים לו להתגבר על המחסומים שמתעוררים אצלו במהלך הלמידה.

מחסומים של הלמידה

המחסומים האלו מתעוררים אצל כל מי שמנסה ללמוד, לאו דווקא ילדים. אתה נתקל בהם כל יום ורק לא מודע לכך שבדיוק נתקלת במחסום למידה. אתה מרגיש את התופעות שקורות לך בגוף עצמו, או במחשבה, אבל אינך מייחס את התופעות האלו לעובדה שאתה מנסה ללמוד וכרגע נתקלת במחסום ללמידה.

דוגמא מהחיים למחסום של למידה

כדי להמחיש לך מהו מחסום בלמידה אתן לך דוגמא שמראה אטימות בקבלת המידע ביחד עם עצבנות מתגברת בזמן שזה קורה: ובכן אתה נוהג ברכב, עוצר ושואל אדם מקומי היכן מגיעים למקום זה וזה. האדם שעוזר לך מתחיל להסביר לך איך להגיע לשם, זה למעשה תהליך למידה שבה אתה אמור לשכפל את הנתונים שהוא מוסר לכך, להבין אותם ולהיות מסוגל ליישם את הנתונים ולהגיע למקום שאתה רוצה להגיע אליו. ובכן האדם מסביר לך, "תמשיך ישר ,רמזור שלישי פנה ימינה, אח"כ שמאלה אח"כ שוב ימינה ואז תראה את מגדל המים", בשלב הזה אתה מרגיש שלא תזכור יותר ממה שהוא הסביר עד עכשיו אבל ההסבר מתארך, "אתה יורד עוד 300 מטר בקו ישר ואז פנה שמאלה חמישים מטר ואתה תראה סמטה", אתה נהיה קצת חסר סבלנות, לא נעים לך כי הבחור באמת מנסה לעזור, וזה ממשיך "אתה נכנס לסמטה שם אבל זה אין כניסה  אז אתה יכול לבוא מסביב..".לסיכום, במהלך ההסבר סביר להניח שאתה תאבד אותו ותתחיל להרגיש עצבני, אתה רוצה שהוא יפסיק לדבר אבל לא נעים לך לעצור אותו, בסך הכול הוא עוזר לך. אתה משכפל אולי את ההתחלה ואומר לעצמך בלב,  טוב אני יגיע לפי ההסבר שלו עד איפה שקלטתי ואז אשאל מישהו אחר. ובכן מה קרה באן? תהליך הלמידה נכשל מכיוון שנתקלת במחסום למידה שחלק מהתופעות שלו הן: מסוחרר, מרוגז,ועוד.

איך מטפלים במחסום ומביאים להצלחת תהליך הלמידה

ובכן כדי שתהליך למידה הזה יצליח, היה צריך לתת הסבר בליווי של תרשים, כלומר לקחת דף נייר ולצייר בקווים את ציר הנסיעה. אם זה היה מתבצע כהלכה הנהג היה מרגיש טוב וערני בזמן תהליך הלמידה, וגם היה מגיע ליעד שלו בקלות. כלומר יכולת היישום שלו תגבר.

האם אפשר להימנע ממחסומים בלמידה?

צריך להבין שמחסומים ללמידה נמצאים שם בכל רגע בחיים שבו אנחנו מנסים ללמוד משהו. ואנחנו כל הזמן כמעט נמצאים בתהליכי למידה בחיים. כי החיים עצמם הם תהליך למידה מתמשך. זה לא רק בין שעות אלו ואלו ורק בין כתלי בית הספר. לכן ניתן לראות את תופעות הלמידה כל הזמן אצל כל בני האדם. זה בלתי נמנע שמתקלים במחסומי הלמידה השאלה היא כיצד מטפלים בהם? ( לטפל הכוונה להסיר, להתגבר באופן כזה שזה בסדר עכשיו ולא מטריד יותר, מובן, ומאפשר לך להמשיך ללמוד בנוחות ובכיף)

שלב ראשון - הכרות עם המחסומים והתופעות הספציפיות הנלוות לכל מחסום

לכן אדם צרך להכיר מהם המחסומים, ויש רק שלושה מחסומים. והוא צריך להכיר מהן התופעות הפיזיולוגיות והמנטליות שקורות בזמן שאדם נתקל במחסום למידה. חוסר ריכוז, חוסר שקט, רצון לברוח מהלמידה וגם ריחוף הם תופעות שנובעות ממחסומי הלמידה והתופעות נעלמות כאשר עושים את הדבר הנכון.

הדרך הנכונה - והדרך הלא נכונה לטפל במחסום ללמידה

בדוגמא למעלה אם נצייר את המסלול לאותו נהג העצבנות שלו תעלם במקום. הדבר הלא נכון לעשות הוא לתת לו תרופה במאמץ לדכא את התופעות הטבעיות שמתרחשות אצל כל אדם שמנסה ללמוד ונתקל באחד משלושת מחסומי הלמידה.

הפיתרון הנכון הוא טכנולוגיית הלמידה 

 

יש ספר לילדים שגם מבוגרים יכולים ללמוד אם אף פעם לא למדו אותם כיצד ללמוד, הספר נקרא "ללמוד כיצד ללמוד".

הספר השני נקראי "מדריך למידה בסיסי" שמיועד לתלמידים בגיל העשרה וכל אדם שעבר את השלב הראשון של הספר "ללמוד כיצד ללמוד". ניתן להשגה באותה חנות אינטרנטית שמואת הספר ללמוד כיצד ללמוד

 

אפילו השמיים הם לא גבול למי שיודע כיצד ללמוד

אפשר ללמוד כל דבר, למידה היא תהליך מעניין ומהנה. אם אצלך זה לא כך אז כפי הנראה אתה לומד במאמץ, או מדכא את תופעות הלמידה, או "פותר" את התופעות בדרכים לא דרכים. המלצתי שתלמד כיצד ללמוד, כלומר את טכנולוגיית הלמידה, ותצליח בחיים.

מורדי בוקאי

 

 

מורדי בוקאי,


אכפת לי ממה שקורה


1800-800-107




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב